מה הקשר בין מצוות ישבה בסוכה לבין אימון אישי והצלחה בחיים?

ובכן טעם מצוות ישיבה בסוכה מעבר לטעם הפשוט שלה הכתוב בתורה ,"כי בסוכות הושבתי את בני ישראל"

ניתן לזהות כאן את אחד היסודות החשובים ביותר בכל הנושא של אימון אישי קואצ'ינג

מצוות הסוכה היא בעצם הרעיון של לצאת מאזור הנוחות,, על מנת להגיע לשלב הבא בהתפתחות שלנו, אחד מהאתגרים הנפוצים ביותר שיש לאנשים הוא הצעד של לצאת מהמקום הרגיל והמוכר מהמקום הקבוע, וללכת אל המקום שבוא אנו לא בדיוק יודעים ומכירים את כללי המשחק

כאשר עם ישראל יוצא ממצרים זה קורה חצי שנה אחרי שהם כבר אינם עבדים, ההפך הוא הנכון מצבם ומעמדם החברתי והכלכלי בתוך מצרים התהפך מאה שמונים מעלות, המצריים פחדו מהם וכיבדו אותם מאוד מאוד אחרי עשרת המכות לא כל כך סימפטיות, נתנו להם מתנות ונסו לשכנע אותם שיישארו במצרים

אך כאשר מגיע הזמן להעם לצאת ממצרים מהמקום המוכר והידוע ובפרט שהיה להם שם כבר הרבה יותר טוב, ולאן מה האלטרנטיבה שמציע להם משה? מדבר!

תחשבו על זה רגע אני מדבר אתכם על כמות של שלוש מאות ריבוא של אנשים נשים זקנים וטף, שזה בערך שלוש מיליון איש, שהולכים לאן?? איפה מים איפה צל, איפה אוכל, ובכל זאת הם עושים את המעשה הנועז הזה ועוזבים את כל הנוחות מאחור, וצועדים אל עבר ההבטחה להיות "עם נבחר בארצו" להתעלות רוחנית להגשמה ולמיצוי הפוטנציאל הלאומי והאישי

נשאלת השאלה וכי בורא עולם לא יכל פשוט להכניס אותם לארץ ישראל בלי כל התלאות הללו בדרך?

אלא הוא אשר אמרנו, על מנת להגיע, להשיג, משהו, צריך האדם לצאת ולהתאמץ לצאת אל "המדבר"

וכך כתוב בגמרא על מצוות הסוכה לצאת מדירת קבע ולהיכנס לסוכה"

ועל פי דרכנו יהיה פירושו לצאת מהקיבעון החשיבתי, מההרגלים, מאזור הנחות המוכר והלא מאיים, ולהיכנס לסוכה שמסמלת מקום לא קבוע ללא כל הנוחות שיש לנו בבית מקרר סלון מטבח פינת אוכל,

ורק אחרי שעברנו את שיבעת ימי הסוכה, אז מיד לאחר מכן מגיע חג שמחת תורה, שמסמל את כבישת היעד, גולת הכותרת, מימוש הפוטנציאל בצורתו האולטימטיבית ועליה לשלב הבא

חג שמח אנשים יקרים

 אוהב אתכם מאיר תבורי